Turbohřídelový motor TS100

Turbohřídelový motor TS100 typově vychází z osvědčeného proudového motoru TJ100. Motor TS100 plní úlohu generátoru plynů, jež generuje spaliny, které pohání volnou turbínu a ta následně hlavní reduktor vrtulníku.Tato pohonná jednotka disponuje výkonem až 180 kW. Motor je vhodný jako pohonná jednotka ultralehkých vrtulníků.

Hlavní přednosti tohoto motoru jsou:

  • Malé zástavbové rozměry
  • Nízká hmotnost
  • Vysoký statický výkon


Příslušenství:

  • Standardní provedení: interní palivo-olejový systém, řídicí systém (FADEC), zapalování, propojovací kabel
  • Volitelné příslušenství: stop ventil paliva, dopravní čerpadlo paliva, ovládací skříňka, EMS displej, chladič oleje, termostatický ventil a další

Chcete více informací o motoru TS100? Napište nám
Platné pro ISA:   p0 = 101.325 kPa, t0 = 15 °C, v0 = 0 km/h, h=0m
 
Technické parametry  
Otáčky výstupní hřídele TS100ZA/TS100DA 5 978 RPM/ 2 158 RPM
Zdroj napětí 28 V DC
Výstupní elektrický výkon 720 W
Výkon  
Vzlet           180 kW
Kontinuální chod 160 kW
Cestovní režim 140 kW
Specifická spotřeba paliva  
Vzlet 0,515 kg/kW/h
Max. kontinuální 0,525 kg/kW/h
Cestovní režim 0,548 kg/kW/h
Rozměry a hmotnost  
Výška x šířka - bez výfuku 398 x 330 mm
Délka TS100ZA/TS100DA 829 mm/881 mm
Hmotnost TS100ZA/TS100DA 56,7 kg/61,3 kg
Další parametry  
Otáčky generátoru plynů - 100% 56 200 RPM
Palivo JET A, A-1, B dle DERD 2494 standard,
TS-1, T2, RT dle GOST 10227-86 standard
Olej Mobil Jet Oil II/ AEROSHELL 560 dle MIL-L-23699
Provozní podmínky pro funkci motoru  
Výška 0 m až 9 000 m
Okolní teplota -50ºC až ISA +30ºC
Provozní podmínky pro start motoru  
Výška 0 m až 6 000 m
Okolní teplota -30ºC až ISA +30ºC


PBS_Turboshaft-engine_TS100_EN.pdf


Příklady použití